onsdag 14 mars 2007

Vårkänslor

Äntligen börjar trädens knoppar svälla och svenskar börjar bete sig som folk igen, våren är kommen! Frågan är hur länge det håller i sig. Jag fick det första vårtecknet för två dagar sedan då jag blev förkyld, jag blir nämligen alltid snuvig de första dagarna på våren.
Snart är det påsk också! Det är bestämt att mina brorsdöttrar kommer på besök, då får jag antagligen äran att gå påskkärring med dem i mitt föräldrakvarter. Jag får även lansera uppföljaren till den populära drinken skittomte(mörk rom och julmust) som var kvällens drink i hyttan fram till det att julmusten tog slut, under påsken blir det förstås samma koncept fast med påskmust. Drinken sålde bra trots att den smakade apa. Flera personer frågade "den här skittomte, är den verkligen god?", och jag svarade "nej", men det slutar alltid upp med att de vill ha den i alla fall.

Inför vårterminen kommer jag att ha många val att grubbla över. Jag tänker söka in till psykologprogrammet, ställa upp i hovmästarvalet på nästa landskap, och även försöka dra igång ett musikprojekt på smålands. På det kommer antagligen Cuf att kräva ett större engagemang från min sida. ICA-jobbet ryker, att vara ICA-slav prioteras lågt. Om något mer måste bort får jag ångest. Det är hårt att leva =)

Inga kommentarer: