måndag 5 mars 2007

Toastmastern talar

Min första herrmiddag är förd i hamn. Att jag klarade mig undan baksmälla och uppkastning är något så när ett under med tanke på omständigheterna. Jag har fått förklarat att det är helt normalt att det bjuds på tre snaps, grogg och en avec. Jag fick den äran att vara toastmaster under sittningen då 3Q arbetade under middagen. Efter x antal förfestöl, fördrinken, två glas vin, mer öl och allt spritbjud så får faktiskt folk ha överseende om jag hade svårt att hålla isär de olika bjudande klubbverken. Jag är hur som helst glad över att min uppgift inte var svårare än att ringa i en klocka och presentera folk.
Under förfesten fick jag höra att vi har fått ännu ett tillskott i klubbverket, vi är nu ett fulltaligt klubbverk, vilket måste vara sällsynt. Välkomna Marcus och bröderna Brink!

Temat denna herrmiddag vt07 var militär, tjejerna klädda därefter, stationerna bestod av psykiska test och ett fysiskt i form av en hinderbana. Sista stationen var min favorit, då man under glåpord skulle bädda en säng, och resultatet avgjordes självklart med enkronatestet.
Under sittningen bjöds det på underhållning à la hollywoodaction och snapsen den marcherades in. Jag är nog inte ensam om att tycka det var riktigt hett.
Det måste ha sett roligt ut när 55 fulla och glada smålänningar tågade ut i 20 minuter sjungandes på "vi går över daggstänkta berg", först till sysslomansgatan in till den lilla kiosken rosa pantern, sedan vidare till Uplands nations festsal där en annan mer formell sitting ägde rum.
När sittningen var över gav jag bort tre av mina fyra drinkbiljetter till de i dryckesväg mindre välställda.

På stormen bjöds det dagen efter på bakfyllebacon. Hovmästarinnan Sofia och klubbverkar-Lotta, som fortfarande var på benen efter sexan, dök upp. När man vaknade såg rummet och korridoren krigshärjade ut, köket osade bacon och trapphuset var full av spya. Jag tyckte då att det var mer lockande att gå och köpa takeawayvårrullar än att stanna kvar hemma.

1 kommentar:

P sa...

Jag fick höra från dom som inte marscherade att vi gjorde det väldigt dålig, haha. Men jag var bra, det vet jag! ;)
Hoppas ni redan börjat funta på damsupén, bara en månad kvar snart, och jag har grymt höga förväntningar! Ja alltså, känn ingen press, men bra ska det vara!