lördag 17 mars 2007

Helgfika

I morse tentade jag i tyska, det gick bra. Min klubbverkarkollega Johan ringde mig kl. 07:00 och berättar med en mer uppriven stämma än vanligt att han sovit på nationen över natten då han inte orkat ta sig hem. Efter att ha hälsat på lördagsfikavärdarna som skriver in sig samtidigt som vi beger oss, låter jag honom sova vidare hemma hos mig och ger honom några glas fun-light. Sukralos föll honom tydligen inte i smaken. Efter att ha sovit och spytt ett tag, så får han ett plötsligt infall av kramp i låret och välter ofrivilligt undan mitt lilla matbord.
Han ursäktar sig upprepade gånger över att han våldgästat mig, spytt i min toa och gått bärsärk på mina möbler. Jag som tycker hela situationen är absurt kul påminner om att det var jag som bjöd in honom och uppmanar honom att sova lite till medan jag lyssnar på Göran Perssons avskedstal. Göran försökte skrämmas med att prata om högerspöket och skällde därmed lite extra på centerpartiet.

Jag och Johan tar oss sedan ut för att stödja Smålands fikaverksamhet. Att det inte uppstår folkstorm under nationernas helgfikan har jag svårt att förstå, med tanke på att priserna ligger på mindre än hälften än hos riktiga cafeer. Medan jag funderade på det, verkade Johan väldigt upptagen med hålla sina krampattacker i schack för att slippa gå apa på de stackars fikavärdarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen ser man på, nu hittade man visst hit. Hehe, det var en galen efterfest i fredags och jag är inte förvånad över Johans tillstånd.

P sa...

Hahaha fan vad roligt :D

P sa...

Och förresten, härligt att tentan gick bra också