torsdag 1 november 2007

Inför inspektorsbalen

Imorgon är det tenta i kognitionspsykologi, men det är inte det som jag sitter och oroar mig för. På lördag är det nämligen inspektorsskiftesbal på smålands som jag kommer vara hovmästare på. Hundra sittande med snördukning, fyrarätters och hela fadderullan. Den gamle inspektorn Carl Reinholds Bråkenhielm kommer bytas ut mot en ny inspektor som är proffesor i skatterätt. De gånger han har suttit med på sittningar så har han varit oerhört fadd och torr. Han verkar inte alls uppskatta gaskerna och utstrålar total glädjelöshet. Jag förstår inte hur man har tänkt då man valde just honom till ny inspektor. Inspektorer är förmodligen en bristvara.
På lördag kommer det vara en hel drös representanter från olika nationer bland gästerna bland annat gamla inspektorer och kuratel. Många dömande blickar med andra ord.
Jag satt igår ett par timmar och vek stärkta linneservetter till hundra personer. En ämbetsman från GH visade mig hur man vek servetter till biskopshattar. Passar ju bra nu när ärkebiskopen kommer sitta med på balen.
Fick även reda på igår att kvällen kommer hålla på till -04 med sittande sexa efter balen, istället för -02 som det var tänkt från början. Rätt drygt när jag och alla andra som jobbar hade ställt in sig på det senare. Trist också när den sittande sexan gör så att klubbverkets fokus på den egna jobbsexan försvinner.


Många hattar blir det

1 kommentar:

Anonym sa...

lilla vän =( lycka till på tentan! det var fina servetter i alla fall. kramizz