söndag 11 november 2007

Hög tid för höstbaler

Idag har jag spenderat kvällen med min far. Vi lagade en god middag bestående av blodiga entrecoter med grönpepparsås. Manligt ska det ju med all rätt vara på farsdag. Vanligtvis brukar det bli kaffe på sängen, men imorse jag kände inte för att pallra mig från mitt rum i stan ut till till mitt föräldrahem i Ekeby.
Gårdagens äventyr började på en inflyttningsfest hos en av mina kursare. Bland psykologer och apotekare for jag dansant runt till rytmerna av bosnisk populärmusik, och lät den musikaliska kreativiteten flöda bland goda vänner. Mot småtimmarna bestämde jag mig för att bege mig mot stan. Det myllrade av släpp till nationernas gåsbaler och jag blev övertalad att inviga den nya fracken och påbörja det smärtsamma projektet att dansa in lackskorna på GH:s släpp.
Ett par vänner som jag mötte på GH hade tidigare under kvällen haft en spontan frackkväll och suttit hemma och värmt upp med whiskey inför balsläppet. Väldigt stjärtigt, väldigt studentikost. Det blir mycket mer av den medicinen nästa helg då det bär av till Lund för att gå på Smålands vännation Blekingska nationens Höstblot.

För övrigt längtar jag något oerhört till premiären av I'm not there.

Inga kommentarer: