söndag 28 oktober 2007

Tiroler abend und Quit your dayjob

De som har varit på Tiroler Abend på västgöta nation tidigare förstår vilket sjöslag man ger sig in på. Bland ölsejdlar, bratwursts och tirolerhattar skrålar man till bandet som spelar "ein student aus Uppsalalala" och kycklingdansen.
Jag kom dit vid det laget då alla stod på långborden och var som mest kalas. Jag hamnade i sällskap med några vänner till Jonas och två tvillingar som ville följa med på efterfest. Väl hemma hos mig blev det något förvirrad då en av Jonas vänner från australien ihärdigt i säkert en halvtimme byggde ihop en "bucket-bong" av min papperskorg. Australienaren klampade runt med skorna på inne i mitt badrum och lyckades välta både en full askkopp och ett glas som gick sönder över golvet. Det var mindre kul dagen efter att behöva vakna upp i enda röra.
På morgonen stärkte jag mig med nybakade scones från smålands lördagsfika. Jag hade som plan för kvällen att ta det lugnt och plugga, men så blev det inte. Jag fick nys om att Quit your dayjob skulle spela på V-dala och tänkte för mig själv "Ok, jag kan väl glida in när bandet går på scen och sen gå hem och sova när det är klart". Men det blir ju nästan aldrig som man har tänkt sig, och tur är väl det. Bandet var bra partymusik med en stor portion humor.


Johan Berg som är bandets kanske största fan, och som har blivit polare med dem då han har sett dem så pass många gånger, fick sig en svängom och hojtade lite i micken.


Bandet var flörtiga med oss längst fram och Mattias fick äran att pussa syntharkillens bara tår.


Efter"festen" tillbringade jag, Jacob, Jonas och Lovisa på Heimdal där vi bjöd in oss själva på te och diskurs. Må säga vad man vill om dessa stofiler, men de är i alla fall trevliga och inbjudande.

Inga kommentarer: