tisdag 2 oktober 2007

Höstfesten

Helgens höstfest, på vilken jag som hovmästare slet tillsammans med klubbverket och köksmästarinnan, flöt på väldigt bra, trots en sprängande huvud- och ledvärk. Själva sittningen var som väntat väldigt formell och sansad, som för övrigt var C-R Bråkenhielms sista sittning som inspektor på Smålands. Lovisa lagade mycket exklusiv mat åt de femtiotal gästerna.
Sexan däremot var sjövild, nästan alla som hade arbetat med linnéspexet var där, och det kom folk från andra nationer på besök, bland annat från Gotlands, för att ta del av den glada stämningen. Klubbverkarna som jobbade för mig drack som om det inte fanns en morgondag, och jag var ett tag rädd att behöva städa upp ensam. Den enda missen under kvällen var att jag åter igen inte hade tillräcklig uppsyn på 3Q-nycklarna, som 3Q själv pinsamt nog hade hittat under sittningen i en soffa mitt bland gästerna. Fråga mig inte hur dem hamnade där. 3Q sa (med all rätt) lite snäsigt: "Du verkar inte ha så mycket nytta av dem här just nu, så jag tar dem så länge".

Imorgon har jag min första tenta i psykologi. Jag sitter och försöker övertala mig själv att jag kan allting tillräckligt bra vid det här laget, så att jag äntligen får gå och sova. Sanningen är att jag kan allting på ett väldigt ytligt plan, om knappt alls, men jag tror ändå att det räcker för att kunna flumma runt tillräckligt på essäuppgifterna för att skramla ihop till ett G. Det är ju när allt kommer omkring det enda jag begär.

Inga kommentarer: