fredag 19 oktober 2007

Koffeinavvänjning och glada nyheter

I morse steg jag upp tidigt, usch och tvi för de morgonpiggas förtryck mot oss övriga stackare. Jag hade så ont i huvudet, och inte blir saken bättre att man försöker avvänja sig från koffein. Mitt mål är att kaffe åter igen ska bli en balanserad njutning, och inte bara ett sätt att slippa huvudvärken. Numera är mitt koffeinintag inget annat än en usel negativ förstärkning. Jävla samhälle som styrs av en dygnrytm anpassad till ett gäng bönder på 1600-talet!

Nog om mina morgonvanor. Idag fick jag tre glädjande besked:
1. Min mor kom äntligen hem från sjukhuset efter två dramatiska veckor. För två veckor sedan fick hon ett kraftigt epilepsianfall från klar himmel och hamnade på neurointensiven efter att min far hjältmodigt gjort hjärt- och lungräddning på henne och ringt efter en ambulans. Läkarna hittade en tumör som trycker på hennes frontallob. Som det inte var nog med det fick hon mystiskt en infektion i blodet som resulterade i sjyhög feber och var tvungen att ligga kvar på intensiven. Men nu har hon tillfrisknat igen och kommer förhoppningsvis vara hemma fram till operationen.
2. Jag klarade tentan med en halv poängs marginal. Jag som trodde det var kört. Det ska firas ikväll på K2:an!
3. Jag har tilldelats ett bostadsbidrag från Smålands!

Inga kommentarer: