onsdag 30 maj 2007

Vilken morgon

Jag vaknade väldigt purken idag. Det hela var en kombination av det mulna vädret, dålig sömn och gårdagens besked om att ställa in kräftskivespelningen. Arbetsgruppen kring kräftskivan hade nämligen krismöte igår då vi fått reda på att V-dala planerar på att boka slagsmålsklubben på samma datum som vi skulle ha vår spelning. Det blir en alldeles för stor risk för oss att ta, och vi blir därmed tvingade att ställa in. Om vi hittar ett nytt datum för spelningen väntar att se. Det hela ser i nuläget rätt surt ut, med tanke på att Norrlands och Velvet har spelningar på samma datum som vi har våra gasker, och vi kan omöjligen konkurrera med dem. Förhoppningsvis finner vi en lösning och kommer kunna hålla en spelning senare under höstterminen. Det vore oerhört tråkigt att behöva ställa in helt efter allt arbete, och särskilt nu när vi har fått en så god respons och engagemang från nationen.

Droppen var ändå när jag under mina sidor på studera.nu läser att handläggarna på vhs inte godtagit mina arbetsintyg, då de anser att omfattningen av arbete fattas i intygen. Efter att vrålat obscena saker och ilsket slängt näven i skrivbordet ett par gånger beger jag mig på stört till nationen för att föra ett surmulet telefonsamtal med en av handläggarna på vhs. Lyckligtvis löser sig problemet och jag får tillslut min arbetslivserfarenhet godkänd.
Nu tänkte jag sätta korianderfrön som jag fått av Joppe. Förhoppningvis blir jag på bättre humör på köpet.

Inga kommentarer: