lördag 12 maj 2007

Skräckpölen

Man har tidigare endast föreställt sig fasan att stå öga mot öga med kleptotanten (se tidigare inlägg). På pölen i fredags hände det. Klockan var runt halv fyra och det hade varit uthyrning den kvällen. Uthyrningspersonalen låste upp glasdörren till qx (aka kleptodörren) och vi som satt kvar och pölade glömde låsa efter dem. Hon dyker tillslut upp, och när vi ser henne vandra från gaskdörrarna i riktning mot kleptodörren kommer jag på att ingen har låst. Jag kastar mig upp ur fotöljen och kommer samtidigt som henne fram till dörren. Jag sätter demonstrativt upp handen på handtaget och möter hennes blick. Hon ser på mig i en sekund med en blandning av förvåning och besvikelse och säger sedan med ett hemskt grin "hej", varvid jag svarar "haj haj". Sedan går hon vidare och jag sätter mig skärrad i sofforna igen.

Inga kommentarer: