lördag 26 maj 2007

Nya tider

Då var sluttentan i tyska skriven och det kändes bra, trots att jag jobbade i hyttan igår. Jag menar, finns det ett bättre sätt att lära sig tyska än att stå och befalla pubjoner i sann küchenführer-manér? Sen att jag pölade till 04:30 är en annan sak.
Jag känner mig grymt preppad inför nästa termin, det sista tjänstgöringsintyget skickade jag in till vhs igår. Förhoppningvis släpper de in mig på psykologprogrammet i år, men man vet aldrig med dessa lömska intygskontrollanter i Strömsund. De har ju jävlats förrut och tvekar säkert inte för att göra det igen.
Mötet med konsertgruppen igår kändes mycket positivt. Förmodligen skriver vi kontrakt med Suburban Kids with Biblical Names och Napoleon på måndag, och rivstartar vår PR-kampanj redan nästa vecka.

För övrigt har jag skaffat nytt pass, nu med efternamnet Bärlin. Jag har även skaffat nya strängar till min trötta gura, det kommer att klinga så vackert om den.
Nu ska jag hem till mina föräldrar en stund för att dels snylta av deras lunch och dels leka med mina brorsdöttrar som är på besök för mors dag imorgon.

Inga kommentarer: