torsdag 7 juni 2007

Pubjobbarsexan

Igår var det pubjobbarsexa, terminens höjdpunkt kan man säga. Det är då som ölförrådet ska tömmas på öl och cider och alla som har jobbat minst tre gånger i puben är välkomna att delta i denna orgie.
Vi i klubbverket ordnade mat, upplägg och lekar. Biblioteket hade vi förvandlat till ett dansgolv komplett med spotlights, rökmaskin och två(!) stroboskop.
Överflödet på öl kombinerat med alla snapsbjud resulterar i att folk dansar på bardiskarna och halsar direkt från öltapparna. Mycket sånt blev det också, plus en del oanständiga förslag och andra depraverade händelser. Men som man brukar säga: "What happens on the pubjobbarsexa stays at the pubjobbarsexa".
Vi blev ordentligt avtackade av vår 3Q Mari som hade gjort en dvd till vår ära. Vi tackade därefter kuratelet, kökmästaren och hovmästarinnan som alla fick presenter inhandlade på Lustgården. Piskor, löspenisar och en sån där munsele med boll som den dominerade ska ha på sig i vissa vuxenlekar.
När det var dags att gå hem fick jag en överraskning när jag öppnade min dörr. Där låg nämligen bäng-Johan utslagen i min fotölj, bäng-Jacob i min säng och Carl Waite på mitt toagolv. Är det fest så är det.
Det var inte speciellt kul att vakna i morse, särskilt med tanke på att jag skulle jobba på ICA. Bättre det iaf än att behöva städa upp på nationen efter oss ölfulla ungdomar. Stackars medklubbverkare.

Inga kommentarer: