måndag 11 juni 2007

Ständigt denna Pho

Jag impulsköpte mig en laptop igår. Min gamla koloss dög knappt till att kolla mejlen på, man kunde inte köra messenger på den, spara filer eller köra mediaprogram. Det var på tiden kan man säga. Jag ansåg att mitt sparkonto klarar det nu när jag inte åker till Roskilde. Biljetterna är som känt slut för länge sedan, och inte ens i England kunde man få tag i några. Jag ska inte gräma mig över det, jag kan ju alltid åka på andra festivaler, Arvika kanske?
På fredag bär det hur som helst av till Paris för att hälsa på en vän som bor och jobbar där nere. Då blir det pho-soppa från asiatkvarteren och falafel från judekvarteren för hela slanten. Pho-soppa är min största passion, den som har haft lyckan att smaka en riktig pho förstår mig. En gång ringde jag runt till vietnamesiska restauranger i Stockholm och frågade efter pho, och om hur de tillagade den. Av de jag har testat i Stockholm blev jag grymt besviken när de inte alls var som phon i Paris. Jag upptäckte nyss den här bloggen om pho, och min mage börjar låta som en suktande hund. Jag köpte 50 st Nem-vårrullar och tillhörande vinägersås för 50 spänn idag på Uppsalas enda asiatshop. Det är väl dags att hugga in på dem nu känner jag.

Inga kommentarer: