söndag 1 april 2007

Klubbverkets turné

Många ideer om klubbverkaraktiviteter har spånats på, glömts bort och bordlagds, men igår genomförde vi äntligen vår första gemensamma aktivitet. En klubbverkarrunda som gick ut på att gå hem till varandra: alla nio klubbverkare, tredje kurator och köksmästare, och bjuda varandra på valfri alkoholhaltig dryck. Rundan gick av stapeln hos Amalia på Sernandes väg, och slutade upp hos Lotta på Portalgatan. 3Q Mari skrev ett tidsschema och såg till att tågordningen följdes och tog initiativet till en hemrunda-dagbok.
Efter en riktigt lurig fylla som denna, så är det inte konstigt att mitt minne sviker mig när jag försöker minnas exakt vad som bjöds hos vem. En mer utförlig rapport finns här.
Hos mig fick vi iaf en egenkomponerad, aldrig tidigare testad, och (om jag får säga det själv) vacker drink som jag kallar Finskt barnkalas (koskenkorva, mineralvatten, funlight + färgglatt sugrör).
Kvällen bjöd på många vulgära inslag såsom alster från Marcus sångrepertoar, och köksmästarens sedvanliga nakenupptåg. Denna gång var en stackars lattevisp utsatt för hans övergrepp, så jag hoppas att Lotta vet mig sig att hon inte bör använda vispen innan den desinfekterats. Jag fick under en grande tour hemma hos bröderna Brink se min allra första discodusch med inbyggd musikanläggning, vilket även det kan räknas som en smula vulgärt.
Underligt var när alla hemma hos Johan börjar spekulera i anledningar bakom min frustration. Var person med sin egen uppfattning, bland dessa kan nämnas lettiska luder och misslyckade trekanter.
Jag tycker det är exceptionnellt hur bra vi klubbverkare kommer överrens, trots att vi är så otroligt olika människor. Med tanke på att nationen brukar ha svårt att fylla klubbverkarplatserna, och därmed tar dem personer som erbjuds, så måste jag ändå påstå att nationen har haft riktig bondtur det här året.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara att gratulera. Det var ju jävligt bra i höstas med. Och det är väl ganska mycket vår förtjänst, om man säger så, för att inte hänga ut någon.

Anonym sa...

Hej hej.
Konstiga rykten far runt. Samtal från smålands... Fick förneka allt.
Du är huvudmisstänkt ;p