onsdag 4 april 2007

Dåliga nyheter

Min chef på Luthagens Livs är förbannad på mig. Hon försöker dölja det, men hennes besvikelse lyser igenom. Anledning till denna smolk i glädjebägaren är hon fått reda på att jag inte kan arbeta på ICA under valborg och första maj. Konstigt med tanke på att jag är rätt säker att jag nämde det under arbetsintervjun då jag fick jobbet.
Nu går hon runt och är barsk, för tydligen är det en oskriven regel att de nyanställda arbetar till fördel för dem som är gamla i gemet. Det är klart att det ska vara så, och jag skulle självklart ställa upp precis som jag har gjort under julen, och ska göra nu under påsken. Men nu råkar det vara så att jag arbetar dagen före, valborg och första maj på nationen. Det är inte som att jag endast ska roa mig, utan i dessa dagar tre av inferno sliter vi klubbverkare med stor möda och minimal sömn. För detta verkar min chef likgiltig.
Man kan inte vara alla till lags hela tiden. Hoppas bara inte det här äventyrar mina möjligheter till jobb i sommar.

Inga kommentarer: