måndag 9 april 2007

Annandag påsk

Annandag påsk är det idag, och ännu en arbetsdag på ICA är över. Det har varit hur lugnt som helst, jag har i princip fått nästan 200 spänn i timmen för att sitta och dricka kaffe halva dagen och langa upp ägg resten av tiden. (nu överdrev jag lite, men ungefär).
Idag när jag fyllde på i ägghyllan kom det fram en dam i 50-årsåldern och sa leende: "Du, du är jätteduktig på det du gör. Lycka till med allt!". Jag som inte hade något annat än ägg i huvudet svarade: "Jaha. jaja. aha, tackar!". Sen gick hon och jag fortsatte förvirrat med det som hon tyckte jag var så bra på.
Jag antar att hon ville höja påskstämningen runt omkring henne genom att sprida ut uppskattning och lyckönskingar till stackars kroppsarbetare. Luthagens Livs är kanske fel plats om man är ute efter att hitta hårt knegande proletärer. Jag blev hur som helst glad, och det var ju det hon var ute efter.

1 kommentar: