söndag 22 april 2007

En seg trött dag

Vår köksmästare Mattias och hans sambo Sabina hade inflyttningsfest på Stormen igår. Korridoren luktar rödvin, twisterspelet är spytt på och sömnbristen påminner sig ständigt i nya former. Någon gång strax innan läggdags, slöt de kvarvarande som fortfarande var på fötter upp hemma hos Mama Hanna som givmilt bjöd med sig av sin kladdkaka. Min säng ockuperades av Johan och hans dam fram till fem på morgonen. Jag fick leja två personer som väckte och slängde ut dem (jag hade inte hjärta att göra det själv.)

Jag bävar inför nästa vecka. Min chef på ICA har givit mig arbete hela helgen innan valborg. Jag förutspår att jag blir den som mentalt ger upp först och neurotiskt bryter ihop i ett hörn under majmiddagen.

Imorgon bjuds det på gemensam klubbverkar-kuratelfest med Smålands, GHs, Västgötas, Kalmars, Göteborgs och Gotlands. Det bästa är att festen hålls på GH, dvs GH städar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vem spydde på Twister?

Ordnungswidrig sa...

hehe. värdinnan