måndag 31 december 2007

Gott nytt år!

I skrivande stund exploderar några fyrverkerier utanför mitt fönster, ett litet förspel till de kavalkader av tungmetaller och krutrök som komma skall. På tv4 ackompanjeras nedräkningen till tolvslaget med studions egna "grodor" från det gångna året.
Kruxet med nyår är att hålla förväntningarna nere. Själv har jag haft turen att bli bjuden på en middag i Stockholm hos min goda vän Evamaria. Trodde in i det sista att det skulle bli pannkaka utav alltihop.

Nog är det dags att göra som på tv4 och sammanfatta året som har varit i ett par meningar. Jag måste erkänna att 2007 har varit ett år av stora inre förändringar för min egen del. Ett år som nationsaktiv har bidragit enormt till min personliga utveckling och jag har upplevt saker som jag tidigare aldrig har varit med om. En ofantlig mängd nya vänner har stigit in i mitt liv, både från nationen och från programmet som jag började på i höst. Både frihet och nöje liksom jobbiga händelser har bidragit till ett omformande av det egna själv-konceptet. För allt har heller inte varit en dans på rosor i och med min mammas hjärntumör likväl min egna kroniska sjukdom, som båda har slagit ner från en klar himmel. 2007 får bli de stora förändringarnas år och jag hoppas att 2008 fortsätter i den linjen.

Nu börjar det bli dags att putsa finskorna och stryka skjortan. Gott nytt år.

Inga kommentarer: