tisdag 4 december 2007

Bland larver och pinatas

Idag körde jag garanterat på tentan i utvecklingspsykologi. Känns sådär får jag väl säga, inte för nederlagets skull utan för att behöva göra om skiten. Jag hade ju inte tid att plugga till den här tentan, så varför skulle jag ha mer tid att plugga till omtentan? Arbetet kring klubben och allt övrigt att stå i gör att motivationen för studierna tryter.
Jag var för övrigt hos doktor Rorsman förra veckan för en check-up på mina blodvärden. De såg bra ut tyckte han och frågade mig om jag fortfarande tog asacoltabletter. Det skulle jag tydligen göra, trots att de åtta veckorna som jag blivit tillsagd att ta medicinen slutade för länge sen. Undrade just varför jag hade fått så många tabletter utskrivna. Nåväl, för att göra upp för min bristfälliga kunskap om min egen sjukdom så bestämde jag mig för att närvara på ett seminarium om just ulcerös colit och Crohns som pågick ikväll. Där fick jag lära mig att jag borde börja röka om jag vill minska risken för skov. Det dög tydligen inte med rent nikotin eller snus, utan det var nåt okänt bland all skit i cigen eller röken som var hemligheten. Jag fick även veta att en alternativ och väldigt lyckad metod för att hämma Crohns sjukdom var att svälja ägg från en speciell parasitlarv och låta dem kläckas i tjocktarmen. Det var en överläkare som föreläste så jag antar att det han sa var väldigt evidensbaserat.

Damsupén i helgen var väldigt rolig att jobba på. Temat var Mexiko. Något som visade sig vara ett väldigt tacksamt tema att komma på ideer kring för spex, stationer, mat etc.
Här nedan följer en bildserie över skapandet av pinatas:


Här ser vi två grabbar som shotar cointreau tittandes på koreansk skräckfilm med golvet fullt av papier maché


Så här gör man en pinata


Efter mycket om och men blev det fina pinatas redo att slås sönder.

2 kommentarer:

Maja sa...

Hm... Är en barbröstad Jacob med mustach sexigare än en Jacob utan byxor som tillverkar pinatas? Svår fråga...

Anonym sa...

Frågar som föregående.