söndag 9 september 2007

"Ta en till Burn"

Ett planlöst kringdrivande var det jag hade förväntat mig av kulturnatten, istället blev jag meddragen på äventyr med oväntade vändningar.
I hyttan hölls det för övrigt en nykter tillställning för allmänheten där det såldes småländska specialiteter, som visade sig vara mycket populärt. Till den grad att all mat tog slut efter ett par timmar, något som gästerna, beståendes av barnfamiljer och pensionärer, vägrade acceptera. Ilskan stegrade bland sura gubbar som verkligen inte ville förstå varför mat kan ta slut även på en studentnation. Den stackars personalen fick till och med utstå rena utskällningar från den intoleranta allmänheten.
Själv slapp jag svett och pensionärsterror då jag tillbringade den tidiga kvällen på GH med Maria. Vi hade mycket erfarenheter att utbyta över några öl. Om kursarna i våra respektive nya klasser och tillvaron i största allmänhet. Våra vägar delades senare då Maria bestämt ville gå på juristernas släpp på Göteborgs. Jag tog mig istället till stormen där personalen från hyttan styrit upp en kulturnattensexa. Burn, vin och fulsprit flödade till ett resultat av kaosartad eufori. Hemma hos mig bestämmer Hanna sig för att raka av sitt hår. Protester uppstår medan saxar och rakapparater febrilt göms undan. Tillslut får Hanna som hon vill - några vill inte se, några gråter, jag ser nöjt på och tycker det är en toppenidé.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du också ser det sköna i mitt lilla ryck!Vissa tänker bäst nyktra, jag tänker inte alls full...och så har vi ju mitt talesätt - Varför göra något med måtta när man kan överdriva???