tisdag 4 september 2007

Kräftskivan

Min första gask som hovmästare är över. En hel del svett har runnit både från mig och mina flitiga klubbverkare. Mycket kan, och kommer förbättras i mitt arbete har jag konstaterat efter självransakan och utvärderingar från andra. Jag är hur som helst nöjd med den här första gången, trots att jag lyckades låsa in 3Q:s nycklar i spritförrådet. Vakt-Tobbe verkade nöjd med släppet trots att jag varken hade tänt nån spotlight eller smällt upp ett partytält åt honom. Han fick nöja sig med en parasoll och en bordslampa.
Dj-Pelle började under kvällen löst snacka med mig om att smålands måste rikta in sig på modernare musik (enligt honom "lite house och mix megapol-dängor")och mindre schlager, som han anser borde förvisas till det mindre dansgolvet på nedervåningen. Min fråga är om Pelle, vars favoritlåt är Tokyo av idol-Danni, förstår vad han svamlar om.
Sexan som drog igång efter städningen, ca 06:00, var munter och bjöd på mycket horeri. Många osedliga sånger växlades medan sömnbehovet trängdes bort av snapsen och kräftorna som blev över från sittningen. Finalen utspelades på stormen, där Nylén efter ett par minuters orerande låg medvetslös utanför min dörr.

1 kommentar:

Anonym sa...

vet inte var jag ska va på kulturnatten, i uppsala iaf. kanske har matilda köpt släpp-biljett till mig eller så får jag vara ute och frysa. själv då?