fredag 22 februari 2008

Mitt arma huvud

Förvirrelsen var inte nådig inför tentaskrivningen imorse. Jag möter upp med min studiegrupp utanför Carolina Rediviva klockan 07:50. Tentan börjar klockan 08:00 på Polacksbacken. Vi cyklar längs daghammarskölds väg och möter flera personer från klassen som rör sig i motsatt riktning från Ångströms. Det visar sig att våra kursledare har, utan någons vetskap, bytt tentasal under natten från Polacks till Gimogatan på andra sidan stan. Efter att ha fått det bekräftat så beger vi slagna kämpar oss till vår nya destination. Väl där får jag vänta på att få ett tentablad då dessa tagit slut. Jag får sitta en kvart och lyssna på de skrapande blyertspennorna runt omkring mig innan jag själv får sätta igång. Tentan som är på forskningsmetod och statistik har en räkneuppgift som antagligen var felskriven och går inte att räkna ut. Det ironiska i det hela är att vi under den här kursen har gått igenom de vanligaste ovidkommande variablerna som påverkar resultatet negativt, där just sådana här hot mot reliabiliteten och validiteten nämns. Det lär bli en hel del pikar i kursutvärderingen.
På det hela så gick tentan bra trots förvirringen och jag kunde tentafesta med gott samvete. Jag drog igång en liten förfest hemma hos mig för min studiegrupp. Vinet flödade och vi slutade upp på stockholms. Idag är det inte lika kul.

Inga kommentarer: