onsdag 6 februari 2008

Bandy och super tuesday

Jag spelade innebandy här om dagen tillsammans med Martin och Martina från klassen. Vi höll till i Katedralskolans idrottsal. Oj så många minnen som kom tillbaka när jag åter stod i min gymnasieskola. Jag hade förberett mig på att spela nån lugn halvkass match och mestadels av tiden latja runt och slänga sig i rep-lianer. Tydligen så var Martina proffsspelare hemma i Boden och ett blodigt allvar verkade råda mellan de tre lag som hade samlats från olika studentföreningar. Målvakterna hade full utrustning och alla ropade ut taktik i termer som jag inte förstod. Tydligen fanns det också någon slags uppställning på plan som jag inte lyckades tyda förrän halva turneringen hade spelats. Allt shockspringande resulterade i en blödning under min ena stortå, som nu är helt svart. Men ett mål lyckades jag peta in i alla fall.
Igår var det super tuesday och för demokraterna är det inte avgjort än om det blir Clinton eller Obama som vinner. Enligt undersökningar som CNN har gjort så vill de demokratiska väljare som stödjer Hillary se någon med erfarenhet som nästa president och majoriteten bland de som röstar för förändring vill ha Barack. För de republikanska väljarna är det viktigast med en kandidat som delar deras värderingar.
Vad tokigt det skulle bli om Hillary blev president. Bill Clinton tackade av Bush den äldre 1993, som sedan blev avtackad utav Bush den yngre 2001. Ska han nu bli efterträdd av ännu en Clinton? Rena dynastierna kan man tycka.

Inga kommentarer: