torsdag 14 februari 2008

Frank's

ICA-väst i Flogsta har ju alltid värnat om sina studenter med billig pasta och mängder av förmånliga prissänkningar, men nu har man ändå gått för långt. Man kan köpa två stycken Frank's energidryck à 50cl(!) för endast 15 kronor. Det är på gränsen till oansvarigt kan man tycka eftersom ingen lär må bra att hälla i sig en halv liter energidryck åt gången. Jag satt och drack en Franks på seminariet här om dagen när vi satt i små grupper och diskuterade. När vår seminarieledare kom in till oss för att ta närvaro så börjar han titta underligt mot min burk, varefter han klämmer ur sig "är det där öl eller?". En berättigad fråga med tanke på hur burken ser ut.


Jag och min flickvän har bokat en resa till Paris i slutet av månaden och jag har under veckan suttit och letat hotell på nätet. Efter en del ombokningar och sluga försök att slippa betala avbokningsavgifter, så fann jag ett centralt hotell med rimligt pris. Vi åker till Paris när Emma återvänder från Oslo, dit hon åker i natt. Jag saknar henne redan.
Imorgon är det reccegask på Smålands, jag anmälde mig igår till sittningen. Det lär bli jäkligt skoj med hundra sittande från både Smålands, Göteborgs och Gotlands nation.


Frank's reklamsätter tydligen sin dryck med hjälp av Gene Simmons som turnerar land och rike med ett följe av storbröstade lederhosenflickor. Ett genidrag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Heh, när vi sågs i köket häromdagen och du visade upp en burk Frank's och pratade om den så tänkte jag att "det ser ju ut som en burk amerikansk blasköl" så jag förstår verkligen din seminarieledares reflektion.