onsdag 8 augusti 2007

Tio bananer

Under sommaren är arbetstempot på ICA mycket lugnt. Detta avspeglar sig i sommarpersonalen som gärna hittar på saker för att fördriva tiden. Dagen till ära ägnades åt att tillfredställa experimentlustan och ta död på en och annan myt. De övriga på fruktavdelningen kände inte till effekten av mentos och lightcola. Värsta tänkbara scenario finns att se här. Jag köpte två rullar mentos och en flaska cola, och bevisade för dem att det är en kombination som helst ska undvikas att ha i munnen.
Jag fick sedan höra om ett påhitt som säger att man dör av förstoppning om man proppar i sig tio bananer. Det är klart att man inte kan dö av det, säger jag och antar utmaningen. Det kan påpekas att jag hatar banan, smaken av rå banan ger mig kväljningar. Mitt uppe i bananätandet så fick jag ett telefonsamtal från min läkare som frågade om jag blir lös i magen av asacolet som jag tar. Hoppas det, tänkte jag då för en sekund. Efter att ha satt i mig den odygdiga mängden av elva bananer mådde jag sådär. Inte av förstoppning, utan snarare på grund av att jag hatar banan helt enkelt.
Kvällen slutade hur som helst väl, och helt fri från magproblem kunde jag ta mig an en afton i bowlingens tecken i goda vänners sällskap.

Inga kommentarer: