måndag 8 september 2008

Ny vecka

Första Clap to This närmar sig och jag och Ian har börjat ringa in folk. Skillnaden från förra terminen är som natt och dag vad gäller intresse att jobba. Mycket tack vare en våg nya reccar som är nyfikna och glada. Har lärt känna några sköna nykomlingar lite ytligt på reccepubrundan och -mottagningen. Läget är under kontroll.

I helgen firade akademiska sjukhuset 300 år med öppet hus fyllt av aktiviteter. Jag passade på att besöka psykiatriavdelningen där jag fick höra intressanta saker rörande rättspsykiatri. Jag fick även prova på hur det kan låta när man hör röster, det simulerades hallucinationer i ett par hörlurar samtidigt som man skulle låtsas vara på en anställningsintervju. Fick även lära mig vad dialektisk beteende terapi gick ut på, en relativt ny terapiform som komplement till KBT.

Inga kommentarer: