lördag 30 augusti 2008

Tillbaka till verkligheten


De sista lovdagarna börjar rinna iväg. Jag kom hem från Amsterdam i måndags och har inte direkt lagt ner någon energi till att förbereda mig inför terminstarten. Kursboken till gruppsykologin, den första kursen för terminen, är svindyr och jag lyckas inte hitta något billigt alternativ på internet. suck.
Igår träffade jag en drös kursare hemma hos Robert för första gången sen innan sommaren, många kära återseenden blev det. Träffade en tjej från Amsterdam där som tipsade mig om var man kan hitta boende inför nästa år.
Nationen har också rullat igång sin verksamhet. Det bjöds på en upplyftande ämbetsmannakickoff i förrigår och jag har passat på att jobba i hyttan och ska även jobba på kräftskivan ikväll. Det kommer säkerligen bli grymt roligt. Jag tycker synd om Zanna, vår nya köksmästare, som har slitit arslet av sig den här veckan med jobb på både nationen och Arlanda. Efter helgen får hon pusta ut.

Inga kommentarer: