torsdag 31 januari 2008

Göteborgskalaset och dess följder

I tisdags var jag en sväng ut på Snerikes, vilket resultarede i en onsdag degandes halva dagen i sängen, fram till det var dags att gå till Smålands för att jobba. Där stod jag ett par timmar i pubköket och Joppe kom vid åtta och bytte av mig.
Efter ett snabbt ombyte bar det iväg till gillestugan på v-dala för att träffa Martina och Erik för ett par öl. Ett par öl satt rätt fint så vi bestämmer oss för att dra vidare till Göteborgs där göteborgskalaset håller hus.
Väl där hänger en okänd kille efter oss hela tiden, eller rättare sagt efter Martina. Jag träffar på Mattias och T-E som tycker det skulle vara en bra idé att ta med oss nationens ankare, som står gårdsplanen, hem till stormen. Vi blir mitt i släpandet varmt ombedda av göteborgare att ställa tillbaka ankaret igen.
När det var dags för efterfest bjuder Erik med den okände killen till stormen, till vår och inte minst Martinas förvåning. Han överger till slut skeppet när han inser att han ödslat sin tid, och vi alla däckar i min säng under onyktra omständigheter. Vi fick drygt fem timmar av sömn, minus ett tiotal irriterande minuter av byggarbetare som kl.6 borrade i gatstenar nedanför mitt fönster.
Vi stiger ändå tappert upp kl.9 för att gå på statistikföreläsningen.



"du har legat som en fällkniv över mina ben hela natten"
"nä...mer som en bro skulle jag säga"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej nye granne! Jag lyckades ju med ta mig till till kalaset efter jobbet på smålle och det blev ju ett litet äventyr. Sno ankaret är så gjort! Fast inte att försöka ta det till Stormen kanske.