onsdag 23 januari 2008

3Q? Jag?

Här om dagen blev jag tillfrågad av Smålands valberedning om jag ville ställa upp som tredje kurator på nationen. Oj, vad desperata de måste vara, tänkte jag och tackade nej. Ändå kan jag inte riktigt släppa tanken på hur det skulle vara om jag faktiskt tackade ja och tog studieuppehåll i ett år och engagerade mig i nationen på heltid. Det skulle garanterat bli kul med många fester och ståhej. Jag är däremot inte genuint skoltrött och skulle tycka att det var tråkigt att hoppa av klassen. Om ett år kanske, men inte redan nu. Jag har ju faktiskt planer på att plugga i Amsterdam nästa termin om allt går som det ska. De drömmarna ser dock en aning mörka ut eftersom den psykologiska institutionen inte verkar ha speciellt stor erfarenhet av utbyten. Min smått paranoida syn på situationen är att de utbytesansvariga på expeditionen passivt motarbetar mina försök att ta mig iväg, för att själva slippa krånglig administration. Konspirationsteoretiserande av hög klass.

Inga kommentarer: